Green Friday vol. 3!
Green Friday vol. 3!

Już po raz trzeci przemalowujemy Czarny Piątek na zielono i startujemy z KABAKowym Green Friday 2021! Zamiast zachęcać do kolejnych zakupów, chcielibyśmy opowiedzieć Ci co nieco o tym, co się u nas zmieniło przez ostatni rok w kwestii bycia marką odpowiedzialną społecznie.

Od dawna czuliśmy, że z koncepcją typowego Black Friday nie jest nam po drodze. Jako KABAK chcemy rozwijać się w sposób zrównoważony i odpowiedzialny. Każdego roku nadbudowujemy nasze fundamenty – w 100% polską produkcję, w 100% wegańską ofertę oraz działalność w duchu less waste – kolejnymi małymi pięterkami odpowiedzialnych działań. Czujemy zaś, że udział w globalnym święcie konsumpcji, jakim jest Black Friday, stałby w opozycji do tych założeń. Dlatego w to miejsce proponujemy Ci zieloną alternatywę: Green Friday, który w KABAKu traktujemy jako doskonałą okazję do podsumowania naszych osiągnięć w kwestii bycia marką zrównoważoną i przedstawienia naszym odbiorcom dalszych planów rozwoju w tym kierunku.

 

Zobacz, co się u nas zmieniło w 2021 roku!

  1. Poszerzyliśmy kolekcję skarpetek z bawełny organicznej o ponad 100 proc. Dzięki temu mogliśmy mocno ograniczyć ofertę skarpetek z bawełny konwencjonalnej i w to miejsce proponować naszym klientom zrównoważoną alternatywę.

 

  1. Nasze czapki z bawełny z recyklingu rosną w siłę! Po udanych testach i bardzo ciepłym przyjęciu ze strony naszych odbiorców podjęliśmy decyzję o dalszej rozbudowie kolekcji opartych na tym surowcu. Szczegóły już wkrótce!

 

  1. Uruchomiliśmy KABAKowy outlet, czyli miejsce, które ma za zadanie dać wszystkim nieidealnym rzeczom drugie życie. Znajdziesz w nim produkty, które, choć posiadają drobne wady, pozostają w pełni funkcjonalne i użyteczne, i z pewnością posłużą Ci równie długo, co ich odpowiedniki bez mankamentów.

 

  1. Zrealizowaliśmy fantastyczną współpracę charytatywną z Teatrem 21, w ramach której powstały wyjątkowe skarpetki nie do pary, zaprojektowane przez aktorów Teatru.

 

  1. Jeszcze mocniej zredukowaliśmy ilość surowców zużytych do zapakowania jednej paczki, zarówno w detalu, jak i w hurcie. Z dumą możemy powiedzieć, że nasze paczki są tak less waste, jak się tylko da!

 

  1. Znacząco zwiększyliśmy udział „mądrych” form dostawy (odbiorów osobistych i dostaw do punktów) względem tych mniej ekologicznych (dostawa kurierem pod drzwi).

 

Jakie plany na przyszłość?

  1. W 2022 r. wdrożymy naszą pierwszą kolekcję czapek i szalików z bawełny organicznej. Docelowo chcemy zaś przejść w całości na ten surowiec we wszystkich KABAKowych produktach.

 

  1. Metki z ekoskóry, obecne w naszych czapkach, szalikach i kocach, wymienimy na wszywki powstałe z przetworzonych butelek PET. Przyszłoroczne kolekcje tych produktów będą już miały wyłącznie wszywki z recyklingu.

 

  1. Skarpetki brokatowe zostaną w naszej ofercie tylko pod warunkiem, że uda nam się sprowadzić przędzę brokatową z recyklingu. Do tego momentu modele te nie będą dorabiane. Jeśli ten plan się nie powiedzie, ta grupa produktowa zostanie w całości wycofana z naszej oferty.

 

  1. Testujemy kolejne zrównoważone surowce, takie jak len czy polar z recyklingu. Intensywnie szukamy materiału, który pozwoli nam znacząco ograniczyć ślad węglowy i zużycie wody w produkcji.

 

  1. Pracujemy nad wdrożeniem procedur, które pozwolą nam raportować naszą działalność w oparciu o międzynarodowy standard GRI. Chcemy być w pełni transparentni, dlatego w przyszłym roku, jako pierwsi w naszym sektorze, planujemy wypuścić kompleksowy raport zrównoważonego rozwoju.

 

  1. Jesteśmy w trakcie wdrażania procedur, które mają za zadanie weryfikację wszystkich naszych dostawców pod kątem zrównoważonej produkcji. Wyniki tego audytu będą ważną częścią naszego przyszłorocznego raportu.

 

  1. W pierwszym kwartale 2022 r. chcemy przygotować kompletną strategię na najbliższe lata, która pozwoli nam zredukować w 100 proc. nasz wpływ na środowisko, jeśli chodzi o zostawiany ślad węglowy czy zużycie wód. Jeszcze nie możemy tu mówić o konkretach, ale w kolejnych latach zdecydowanie ważniejsze od wyników finansowych będzie dla nas podążanie tą drogą.

 

Jesteśmy dumni, z tego, co już udało nam się osiągnąć, ale nie mamy zamiaru spoczywać na laurach! Nasze plany są ambitne, jednak wierzymy, że tylko w taki sposób jesteśmy w stanie konsekwentnie realizować obraną strategię i skutecznie kompensować nasz wpływ na środowisko naturalne.

Dziękujemy, że jesteś w tym z nami <3

 

***

Przypominamy także poprzednie edycje Green Friday w KABAK!

 

Green Friday 2020

 

Green Friday 2019

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoplo.pl