Blog KABAK

Slow fashion - "powolna" moda?

Filozofia „slow” opanowuje coraz więcej aspektów naszego życia. Z pewnością niejednokrotnie słyszałeś o slow food, slow travelling, czy najbliższej nam idei slow fashion. Na czym dokładnie polega i dlaczego cieszy się taką popularnością? Przekonaj się sam! 😊

 

Ruch slow ma swój początek w roku 1986, kiedy to jeden z włoskich restauratorów publicznie sprzeciwił się rozwojowi sieci McDonald’s w Rzymie. W ślad za nim poszli inni restauratorzy, szerząc tym samym ideę „slow food”, czyli jedzenia przygotowanego starannie, tradycyjnymi metodami i przy użyciu najwyższej jakości produktów, bez półproduktów czy sztucznych składników. Założenia slow food okazały się na tyle uniwersalne, że szybko zaczęto je przenosić na inne dziedziny życia, tworząc cały „slow movement”. Wpływ tego ruchu nie ominął także mody, która z czasem stała się jednym z jego filarów.

 

Co to jest slow fashion?

Idea slow fashion opiera się na kilku podstawowych zasadach, które są tożsame z ogólnymi zasadami slow life. Najważniejsza z nich to stawienie jakości ponad ilością. Szybki rachunek sumienia: czy chodzisz we wszystkich ubraniach, które masz? 😉 Najpewniej nie – statystycznie korzystamy z mniej niż połowy ciuchów, które mamy w szafach. Dlatego slow fashion stawia na przemyślane zakupy i wybieranie dobrych jakościowo rzeczy – porządnie uszytych z wysokiej jakości materiałów – które przetrwają znacznie dłużej, niż jeden sezon, i co do których mamy pewność, że będziemy je nosić.

 

Slow fashion – jak zacząć?

Aby ułatwić sobie zakupy w duchu slow, warto zastanowić się nad swoim stylem i potrzebami. Nie ma przecież sensu kupować nowej sukienki, jeśli najlepiej czujesz się w luźnych spodniach, nawet jeśli była na mega wyprzedaży 😉 Przemyśl swój styl i określ, w jakiego rodzaju ubraniach czujesz się najlepiej. Gdy będziesz świadomy siebie, łatwiej będzie Ci wybierać ubrania, w których nawet po czasie rzeczywiście będziesz chciał chodzić. Pozwoli Ci to również uniknąć wyprzedażowych pułapek, czyli jakże powszechnego kupowania kompletnie niepotrzebnych rzeczy tylko ze względu na ich obniżoną cenę. Dzięki uważniejszym wyborom zakupowym mądrze zorganizujesz swoją szafę i stworzysz ponadczasową garderobę odpowiednią na każdą okazję.

 

Po czym poznać, że marka jest „slow”?

Skoro wiesz już, jak kupować w duchu slow, przydałoby jeszcze kilka wskazówek, co kupować. W dzisiejszych czasach hasła „slow”, „eko” czy „bio” często są stosowane jako chwyt marketingowy, mający przekonać klienta do zapłacenia wyższej ceny za pozornie lepszy towar. Zdarza się jednak, że pod „eko” otoczką chowa się produkt o wątpliwej jakości. Dlatego warto uważnie czytać metki i szukać na nich informacji dotyczących miejsca produkcji i zastosowanych w niej materiałów. Dla przykładu, na każdej metce KABAK znajdziesz informację o tym, że cała produkcja – od projektu aż po wykończenia – odbywa się w Polsce, dlatego masz pewność, że wybierając nasz produkt, wspierasz rodzimy przemysł włókienniczy.

 

Slow podejście, czyli nastawienie na coś więcej, niż sprzedaż

Marki działające w duchu slow nie koncentrują się wyłącznie na powiększaniu wolumenu sprzedaży. W swych działaniach są nastawione na coś więcej. W KABAKu na przykład, bardzo bliskie nam są także idee less waste i uczciwego handlu. W ich myśl staramy się minimalizować i rekompensować wpływ, jaki nasza działalność ma na otoczenie. Dlatego do tworzenia metek i innych papierowych materiałów wykorzystujemy wyłącznie ekologiczne papiery, takie jak kraft (wyprodukowany w całości z makulatury) i crush (z pozostałości organicznych odpadów, takich jak np. cytrusy, kawa, winogrona czy oliwki). Nie produkujemy również własnych kartonów – zamiast tego wielokrotnie wykorzystujemy te, które przychodzą do nas z produkcji. Bardzo chętnie angażujemy się też w bliskie naszym wartościom akcje społeczne i charytatywne – jesteśmy bardzo dumni z naszej współpracy z fundacją Rak’n’Roll. Organizujemy również własne akcje, takie jak np. seria skarpet SILNE KOBIETY SILNYM KOBIETOM, z których zysk przekazujemy na pomoc kobietom w potrzebie. Jesteśmy również marką w stu procentach wegańską, więc masz pewność, że w naszych produktach nie znajdziesz żadnych materiałów pochodzenia odzwierzęcego.

 

 

 

 

 

 

 

 

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów